Human Practice Foundation højner undervisningskvaliteten i Nepal

3. SØNDAG I ADVENT.

Fokus skal flyttes fra læreren til eleverne. Sådan lyder det overordnede formål med det skoleprojekt, som Human Practice Foundation har søsat på seks skoler i Dhanusha-distriktet, der er en af de mindst udviklede regioner i Nepal.

Det er sket med støtte fra blandt andet LB Foreningen i et forsøg på at højne kvaliteten af undervisningen og skabe et bedre læringsmiljø for de mere 1000 lokale skoleelever.

Midlerne til målet er at træne lærerne i projektbaseret gruppearbejde og i at integrere it-baseret undervisning i kernefagene. For at øge de seks skolers kommunikation og vidensdeling har Human Practice Foundation desuden nedsat et forum, hvor rektorer og overlærere løbende mødes og diskuterer deres udfordringer.

Projektet i Dhanusha løber i et år fra sommeren 2016 til og med sommeren 2017. Følg med her på hjemmesiden, hvor du kan læse mere om LB Foreningens velgørende arbejde til fordel for blandt andet børn og unge og undervisningsverdenen.

Rigtig glædelig jul!