Børnehaveklasse i Benin fik nye bygninger

1. SØNDAG I ADVENT.

Et fuldt færdigbygget og møbleret klasselokale med optimale rammer for indlæring.  En vandtank, som skal sikre bedre hygiejne i skolen. Og en udendørs legeplads med fysiske udfordringer for børn i alle aldre. Sådan lyder resultaterne af et otte måneder langt projekt i Benin, som BØRNEfonden netop har afsluttet med støtte fra blandt andre LB Foreningen.

Den nye bygning og legepladsen skal give flere børn i Ewonda-Kemon mulighed for at få en godt start på deres skolegang med leg og læring. For at sikre projektets aktiviteter på længere sigt er de ansatte og børnenes forældre desuden blevet instrueret i, hvordan de vedligeholder alle installationerne.

- Lærerne i folkeskolen vil komme til at føle lettelse over, at det nye lokale er blevet bygget. På grund af lokalemangel har vi tidligere været nødt til at arbejde i overfyldte klasser, hvor børnehaveklasse har været blandet med førsteklasse. Det behøver vi ikke fremover, og legepladsen og legetøjet vil stimulere børnene på en god måde, så de også er mere opmærksomme i undervisningen, fortæller skoleleder Atchade Justin.

På www.lbforeningen.dk kan du læse mere om LB Foreningens velgørende arbejde til fordel for blandt andet børn og unge og undervisningsverdenen.

Rigtig glædelig jul!