Velgørenhedscykelløb

LB Foreningen støtter i 2017 to cykelløb: ”Giv 24 timer til syge børn” og ”BROEN”.

”Giv 24 timer til syge børn” samler penge ind til Akut Børnemodtagelse på Universitetshospitalet Århus Sygehus. Det sker via et cykelløb rundt om Brabrand Sø den 17. og 18. juni, hvor vi støtter i samarbejde med delegeret Allan Søndergaard.

BROEN er en organisation, der hjælper udsatte børn og unge til et aktivt fritidsliv. Organisationen hjælper med økonomisk støtte til kontingenter og udstyr, så et aktivt fritidsliv bliver opnåeligt for flere.

Organisationens 24 lokalforeninger drives af 180 frivillige, der hjælper med alt det praktiske. Sidste år kom deres indsats 3.893 børn og unge til gode.

LB Foreningen støtter BROEN med et trøjesponsorat til deres velgørenhedscykelløb Danmark Rundt. Cykelløbet sender Anders Bondo Christensen og Kristian Thulesen Dahl sig ud på en cykeltur, der starter på Bornholm i uge 25 og går via Gedser og Blåvand for at ende i Skagen i tide til Skt. Hans – en tur på ca. 1.000 km. Alle de indsamlede midler går ubeskåret til organisationen BROEN.