Skolepatruljerne

Vi støtter alle landets skolepatruljer

I 2018 indgik vi et samarbejde med Rådet for Sikker Trafik, der fortsat skal gøre det attraktivt at være Skolepatrulje og skabe respekt for det store stykke arbejde Skolepatruljerne dagligt gør rundt omkring i landet.

Skolepatruljen skaber tryghed i trafikken for både børn og voksne. Morgen efter morgen, i al slags vejr står de der. Udrustet med veste og viljestyrke afvikler de morgentrafikken og hjælper store og små sikkert i skole. Sådan har det været siden 1949, hvor Danmarks første skolepatrulje så dagens lys.

I dag går de stadig forrest som det gode eksempel og minder alle os andre om, at vi skal passe på hinanden – ikke bare i trafikken, men overalt i livet. De tager et større ansvar end de fleste og ser det som helt naturligt at hjælpe de mindste elever sikkert i skole hver morgen. Skolepatruljen viser os alle sammen, at en lille smule hensyn og overskud er alt det kræver – så er vi godt på vej sammen.

Lærerstandens Brandforsikring støtter projektet med 3.900.000 kr. over de kommende tre år, fordi det forener tanken om at gøre noget godt for andre og trygheden ved at kunne komme sikkert til og fra skole.

Vi er et forsikringsselskab med dybe rødder i den danske skoleverden. Skolepatruljerne er en helt naturlig forlængelse af vores DNA. Eleverne og deres lærere fortjener al den støtte og respekt de kan få, og vi er stolte over at være en del af projektet.

Kampagnen: Giv skolepatruljerne det de fortjener

Konkurrencen: Årets skolepatrulje

Og så inviterer vi hvert år alle skolepatruljer i Tivoli og Legoland

MainLayout.Basket [ ]